IMS چیست؟

IMS چیست؟

سیستم مدیریت یکپارچه چیست؟

پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت یکپارچه می‌تواند داده‌های تکراری را که می‌توانند راه‌حل‌های تجاری را مختل کرده و عملکرد عملیاتی را کاهش دهند، حذف کند.

سازمان ها می توانند رویه های روزانه را با ادغام اطلاعات از همه فرآیندها در یک راه حل متمرکز ساده کنند. با این حال، شرکت ها ابتدا باید بدانند که چگونه یک سیستم مدیریت کیفیت را با موفقیت پیاده سازی کنند.

 

مزایای سیستم مدیریت یکپارچه

سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) یک راه حل متمرکز واحد است که تمامی سیستم ها را در یک کسب و کار جمع آوری و تجمیع می کند و در عین حال تمامی الزامات سازمان بین المللی استانداردسازی ( ISO ) را برآورده می کند. بسته به فرآیندهای ادغام شده، IMS ممکن است مجبور باشد از گواهینامه های ISO ، بهداشتی یا ایمنی تبعیت کند.

 

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها قبلاً سیستم‌هایی را برای برآورده کردن این استانداردهای مختلف ایجاد کرده‌اند، اغلب، راه‌حل‌های تکراری وجود دارد. این می تواند منبع هزینه های پنهان برای کسب و کار باشد و کار بیشتری را برای کارمندان ایجاد کند.

 

هنگامی که یک سیستم مدیریت یکپارچه معرفی می شود، تمام استانداردهای ISO با هم ترکیب شده و به طور کلی مورد بررسی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که IMS الزامات را برآورده می کند. با ادغام این فرآیندها، یک کسب و کار می تواند به طور قابل توجهی کار دفتری مورد نیاز برای بررسی، ثبت و حسابرسی راه حل های متعدد را کاهش دهد.

 

پیاده سازی IMS مزایای متعددی را برای کسب و کارها فراهم می کند، از جمله:

حذف فرآیندهای غیر ضروری

تضمین تمام استانداردهای کیفیت ISO رعایت شده است

افزایش کارایی مدیریت داده ها

بهینه سازی استفاده از سیستم های موجود

اخذ گواهینامه مقرون به صرفه تر

ساده سازی حسابرسی داخلی

در دسترس بودن را برای سایر عملیات بهبود می بخشد

ارتباطات داخلی و خارجی را بهبود می بخشد

نمونه هایی از سیستم های مدیریت یکپارچه

 

1 . سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001

سیستم مدیریت کیفیت مجموعه ای از رویه ها، شرایط و خط مشی های اجباری برای مدیریت هر عملیات تجاری است. این عملیات ممکن است شامل تولید، تحقق توسعه و الزامات خدمات مشتری باشد.

 

  1. سیستم مدیریت محیطی ISO 14001

یک سیستم مدیریت زیست محیطی، سازگاری با محیط زیست شرکت را مشخص می کند و بهبود می بخشد.

 

  1. سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ( ایزو 45001 )

همچنین به عنوان OHSMS شناخته می شود، سیستم های مدیریت ایمنی عملکرد ایمنی و سلامت سازمان را تعریف و ارتقا می دهند. نمونه ای از مقررات ISO در پیامک عبارتند از:

 

4 نکته برای یکپارچه سازی سیستم موفق

هنگام اجرای یک راه حل مدیریت یکپارچه، به راحتی می تواند بسیار زیاد شود. ترسیم طرحی برای پروژه های یکپارچه سازی سیستم می تواند به کسب و کارها در درک بهتر پیچیدگی ها و مزایای IMS کمک کند. شرکت ها می توانند راه حل خود را با

 

  1. رسیدگی به تمام نگرانی های امنیتی

سیستم‌های مدیریت کسب‌وکار اطلاعات حساسی را در خود نگه می‌دارند و در صورت نقض امنیت می‌توانند با عواقبی روبرو شوند، به خصوص که بسیاری از نرم‌افزارها دارای برنامه‌های تلفن همراه هستند که به کاربران اجازه می‌دهند داده‌ها را از طریق تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های قابل حمل بررسی کنند. در حالی که این پلت فرم اضافی دسترسی به داده ها را راحت تر می کند، برای ایمن نگه داشتن اطلاعات به محافظت منحصر به فردی نیاز دارد. بنابراین، مشاغل باید تمام نگرانی های ایمنی خود را با ارائه دهنده IMS برطرف کنند.

برای کاربران دستگاه، مدیریت امنیتی مانند رمز عبور منحصر به فرد، اثر انگشت، و موقعیت جغرافیایی می تواند قرار گرفتن در معرض داده ها را محدود کند. حتی مانیتورهای داخل مرکز تجاری را می توان تنها با اعطای دسترسی به افرادی که دارای شناسه خاص هستند محافظت کرد. با این حال، صرف نظر از جایی که اطلاعات بازیابی می‌شوند، تمام اطلاعات استخراج‌شده باید رمزگذاری شوند تا اطمینان حاصل شود که نمی‌توان آن‌ها را در دستگاه‌های خارجی ذخیره کرد.

  1. استفاده از ابزارهای یکپارچه سازی مدرن

چندین سیستم و روش یکپارچه سازی در بازار موجود است، بنابراین کسب و کارها باید بدانند که کدام گزینه به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد. به طور کلی، دو نوع ابزار یکپارچه سازی وجود دارد. همگام سازی داده ها و یکپارچه سازی مبتنی بر فرآیند.

اگر همگام سازی داده ها مورد نظر باشد، شرکت می تواند ابزار ETL را پیاده سازی کند که اطلاعات را استخراج، تبدیل و بارگذاری می کند تا داده ها را از چندین فرآیند ترکیب کند. اگر یک کسب‌وکار از یک گردش کار خودکار سود بیشتری ببرد، یک ابزار یکپارچه‌سازی فرآیند می‌تواند همه سیستم‌های ایجادشده را ترکیب کند تا با هم کار کنند. عملکردهای شخص ثالث نیز در دسترس هستند تا مشاغل بتوانند با فروشندگان و مشتریان خارجی ارتباط برقرار کنند.

  1. انجام تعمیر و نگهداری منظم

به منظور دستیابی به بهبود مستمر در بهره وری عملیاتی، مدیریت باید بررسی های معمول کیفیت و نگهداری سیستم های یکپارچه خود را انجام دهد. در غیر این صورت، مسائل فنی، مانند عملکردهای ناموفق و خطاهای داده، می توانند به جای بهبود عملکرد کسب و کار را محدود کنند.

بنابراین، سیستم ها باید از ویژگی های تأیید استفاده کنند که در صورت موفقیت آمیز بودن انتقال داده، هشدار یا پیامی را برای کاربر ارسال می کند. این تابع تضمین می کند که ادغام به طور موثر همه فرآیندها را جمع می کند.

  1. سنجش مزایا با هزینه

IMS می تواند گران باشد و برای پیاده سازی به منابع و نیروی کار قابل توجهی نیاز دارد. با این حال، سازمان ها باید به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنند که در زمان مناسب خود را پس می دهد. در درازمدت، یکپارچه‌سازی سیستم با خودکار کردن اشتراک‌گذاری داده‌ها و عملکردهای سیستم، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های کار و تعمیر و نگهداری مشاغل می‌شود. این راه حل همچنین عملکرد را بهبود می بخشد، رویه های روزانه را ساده می کند، رضایت مشتری را افزایش می دهد و در نهایت به مدیریت اجازه می دهد تا بر تلاش های توسعه تمرکز کند.

درک مزایای یک سیستم مدیریت یکپارچه می تواند به سازمان ها کمک کند تا چگونگی افزایش عملکرد کلی خود را تعیین کنند. از طریق همگام سازی داده ها و راه حل ها، سازمان ها می توانند در زمان مدیریت سیستم صرفه جویی کنند و به آنها این امکان را می دهد که منابع ارزشمندی را به پروژه های دیگر اختصاص دهند.

 

نمایندگی ایزو صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید